عملیات Labeling یا برچسب گذاری در نرم افزار ArcGIS – بخش سوم

با کلیک بر آیکون Placement Properties در کادر Other Options پنجره ای به همین اسم باز میشود که درون آن میتوانید تنظیمات مربوط به محل و چگونگی قرارگیری برچسب ها در محیط نقشه ها را انجام داد.

25 thumb1 عملیات Labeling یا برچسب گذاری در نرم افزار ArcGIS   بخش سوم

کاربرد گزینه های موجود در پنجره Placement Properties به قرار زیر است:

گزینه Always horizontal برچسبها را همیشه بصورت افقی نمایش میدهد. بر اساس گزینه Always straight برچسبها را همیشه بصورت موازی )موازی با عوارض نقشه ها( نمایش میدهد. ولی با فعال کردن گزینه Try horizontal first. Then stright نرم افزار چینش افقی برچسبها را در اولویت قرار میدهد و نمایش موازی اولویت بعدی خواهد بود. با فعال کردن گزینه Only place label inside polygon برچسبها فقط درون پلیگونها نمایش مییابد.

26 thumb1 عملیات Labeling یا برچسب گذاری در نرم افزار ArcGIS   بخش سوم

و اما کاربرد گزینه های موجود در کادر Duplicate labels در جهت تنظیمات مربوط به نمایش یا عدم نمایش برچسبهای تکراری است.

آیکون Select Range نیز برای تعیین رنج مشخص به منظور نمایش یا عدم نمایش برچسبها استفاده میشود. با فعال کردن گزینه اول در پنجرهی Scale Range برچسبها در هر مقیاسی نمایش خواهد یافت ولی در صورتی که بخواهید برچسبهای نقشه شما در مقیاس خاصی نمایش نیابد باید گزینه دوم (Don’t show…) را فعال کرده و به ترتیب کمترین و بیشترین مقیاس را در کادرهای Out beyond و In beyond وارد نموده هردو پنجره را Ok نمایید. )هر چقدر مقیاس بزرگتر باشد عدد کسر کوچکتر خواهد شد(.

27 thumb1 عملیات Labeling یا برچسب گذاری در نرم افزار ArcGIS   بخش سوم

با کلیک بر روی آیکون Label Styles در کادر Pre-defined Label Style نیز میتوانید شیوه یا سبکی برای نمایش برچسبهای نقشه خود تعیین کنید.

28 thumb1 عملیات Labeling یا برچسب گذاری در نرم افزار ArcGIS   بخش سوم

در آخر برای خاموش کردن برچسبها باید تیک گزینه Label feature in this layer را برداشته و پنجره را Ok کنید و یا اینکه تیک گزینه Label feature را با راست بر روی نام لایه مورد نظر و کلیک گزینه مذکور بردارید تا برچسب عوارض نمایش نیابد.

 

منبع: کتاب “آموزش مقدماتی و کاربردی نرم افزار ArcGIS 10.1″، ابراهیم فیروزی

Идея сама по себе не плоха ghbdktxtybt felbnjhbb, Поэтому без адекватных действий в торговой точке средства, затраченные на создание марочного предпочтения, могут не дать соответствующего результата

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *